Bucureştiul reuneşte aproape 150 de magazine de comerţ modern,
respectiv o cincime din totalul magazinelor de acest tip din România. În
condiţiile în care salariul mediu net din capitală este cu aproape 40%
mai mare decât al mediei naţionale, iar PIB-ul per locuitor este chiar
triplu faţă de alte regiuni din România, coşul de cumpărături din
capitală valorează la rândul său cu 40-50% mai mult decât în alte părţi
din ţară.
" Este evident că bucureştenii cheltuie mai mult la cumpărături decât
locuitorii din alte părţi din ţară. Raportul dintre salariul mediu din
Bucureşti şi cel de la nivel naţional sau dintre PIB-ul per capita în
capitală şi cel la nivel naţional se va menţine şi în cazul consumului",
a spus Dragoş Cabat, analist financiar.
Salariul mediu net în capitală a fost în 2010 de 462 euro, în timp ce
media naţională s-a situat la 334 de euro, respectiv cu 38% sub nivelul
din Bucureşti. De asemenea, PIB-ul per capita în Bucureşti în 2010 a
fost, potrivit Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP), de 14.289 de euro,
chiar de peste trei ori mai mare decât în regiunea nord-est, considerată
de CNP cea mai săracă din România.
În aceste condiţii, dacă coşul de consum din capitală ar valora cu
40-50% mai mult decât coşul mediu de la nivel naţional, un bucureştean
cheltuie anual aproape 580 de euro, iar magazinele din Bucureşti au avut
anul trecut încasări anuale de peste 1,2 miliarde de euro. Calculele au
fost făcute pornind de la o medie anuală în retailul modern de 385 de
euro per capita, ţinând cont că retailul modern este de 8 miliarde de
euro, iar populaţia României este de 21 de milioane de locuitori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu