Foarte multe afaceri din România s-au înghesuit în ultimii ani pe
Facebook. Au creat pagini de companie sau de brand şi au alergat după
cât mai mulţi fani şi neapărat "Like"-uri, derulând campanii de
marketing de mii sau chiar zeci de mii de euro. Dar cu ce folos?
"Facebook trebuie să fii!", explică scurt Marius Meleşteu, directorul
general al Strauss România, de ce investeşte în pagina de pe Facebook a
brandului Doncafé. Mai exact, cinci procente din întregul buget de
marketing al companiei sunt alocate pentru gestionarea paginii şi
dezvoltarea de aplicaţii sau concursuri desfăşurate cel puţin o dată la
fiecare două luni. Şi, drept urmare, pagina Doncafé a strâns în decurs
de un an aproape 130.000 de fani, devenind astfel unul dintre cele mai
puternice branduri de pe Facebook.
Din ce în ce mai multe companii din România explorează deja de ceva
vreme reţelele sociale şi creează comunităţi online cu care să poată
interacţiona prin diferite metode şi care să le transmită apoi mesajul
mai departe pe internet. Dintre cele mai populare 100 de pagini
româneşti de Facebook, de pildă, 23 sunt pagini de companie sau de
brand. Au în total zeci sau chiar sute de mii de fani şi se luptă
practic cot la cot cu pagini de divertisment sau ale unor vedete
autohtone precum Inna şi Smiley, potrivit serviciului de monitorizare a
paginilor de Facebook din România.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu