Din aproape toate punctele de vedere tehnice, cea de-a doua generatie a
conceptului Mitsubishi PX-MiEV este identica cu prototipul Volkswagen
Cross Coupe; si totusi – asiaticii "le-au potrivit" mai bine…
Vom incepe cu vestea cea rea: daca ultimele masini de pe planeta aceasta ar fi Volkswagen Cross Coupe si Mitsubishi Concept PX-MiEV II, noi am alege, de fiecare data, SUV-ul german. Nu pentru ca cel nipon ar fi slab, Doamne fereste, ci pentru ca “neamtul” arata mult mai bine.
Pe de alta parte, "Mitsu" propune tot ce are Cross Coupe in meniu, doar ca preparatele sunt mai delicioase. Fii atent: propulsie hibrida cu motor pe benzina (doi litri cilindree) si doua motoare electrice (fiecare de 81 CP). Sistem de incarcare a bateriei fie din mers (cu ajutorul motorului termic in rol de generator), fie dupa principiul plug-in. Trei moduri de functionare a grupului motopropulsor: Parallel Hybrid (la viteze mari, masina este animata de motoarele electrice, asistate de cel pe benzina), Series Hybrid (PX MiEV II este propulsat de motoarele electrice, iar cel pe benzina indeplineste fie rol de generator pentru baterie, fie rol de “booster”) si EV Mode (masina este miscata doar de agregatele electrice, ce consuma energia acumulatorului). Si ar mai fi tractiunea integrala inteligenta, unde puntea spate, propusata de catre una din cele doua unitati electrice, este “trezita” la nevoie.
Poti sa juri ca e copy-paste din mapa SUV-ului Volkswagen, nu? Da, dar cu doua diferente majore: Mitsubishi PX-MiEV II are o autonomie, in modul full-electric,
de 50 km (Cross Coupe: 40 km), iar consumul mediu al motorizarii
hibride este de 1,7 litri/100 km (2,7 litri/100 km pentru european).
Poate ca ne-ar place sa fim vazuti in prototipul din Wolfsburg, dar, in anumite conditii, am ajunge mai departe cu niponul…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu