Este nevoie de un nou operator telecom pe piaţa din
România, care ar fi în măsură să pună presiune pe cei prezenţi deja, a
declarat, marţi Valentin Mircea, vicepreşedintele Consiliului
Concurenţei.
”Nu ar fi bine să fie un joc doar între cei prezenţi.
Trebuie făcut orice pentru a stimula intrarea pe piaţa locală a unui nou
operator”, a subliniat Mircea, citat de Agerpres. În ceea ce priveşte
licitaţiile pe care ANCOM urmează să le organizeze în acest an pentru
alocarea de noi frecvenţe operatorilor mobili din România,
vicepreşedintele Consiliului Concurenţei a spus că se poate urma modelul
olandez tocmai pentru a determina intrarea în România a noi grupuri
telecom.
”Licitaţia ascendentă, care înseamnă cine oferă cel mai mare preţ,
anunţată de către domnul Marinescu (n.r. - preşedintele ANCOM) pentru
acordarea frecvenţelor de spectru radio, poate fi înlocuită cu licitaţia
descendentă de tip olandez, pentru a facilita intrarea pe piaţă a noi
grupuri telecom. Nu trebuie ca cineva să piardă, dar nici nu trebuie să
câştige cineva în dauna consumatorului”, a menţionat Valentin Mircea.
Potrivit lui, la ora actuală, deşi se vorbeşte despre existenţa în
România a cinci operatori telecom, pe plan local nu ar exista decât
”trei operatori şi jumătate”.
”Să nu uităm că Romtelecom, Comsote şi Telemobil au o legătură. Cât priveşte RCS-RDS, nici până azi nu am înţeles exact metoda de prezenţă pe piaţa telecom. Operatorii trebuie să inoveze mai mult. La ora actuală, aceştia sunt cărăuşi de servicii de voce decât de conţinut”, a explicat el.
”Să nu uităm că Romtelecom, Comsote şi Telemobil au o legătură. Cât priveşte RCS-RDS, nici până azi nu am înţeles exact metoda de prezenţă pe piaţa telecom. Operatorii trebuie să inoveze mai mult. La ora actuală, aceştia sunt cărăuşi de servicii de voce decât de conţinut”, a explicat el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu