Ceremoniile au fost deschise in aceasta
dimineata la ora 10, de o parada militara a Brigazii 19 Infanterie Banat
si de Garda de Onoare.
Imediat dupa, a fost intonat imnul de stat, si a fost dezvelita o
placuta comemorativa, care simbolizeaza 280 de ani de la prima cursa a
unui vapor pe Bega.
Un moment foarte placut pentru cei veniti sa
priveasca festivitatile, a fost lasarea la apa a unei ancore din flori,
in memoria eroilor militari.
Ceremoniile de astazi, desi si-au
pierdut cu mult din fastul de odinioara, aduc aminte de vremurile in
care, pe canalul Bega, cu 280 de ani in urma, era lansat la apa primul
vapor.
La initiativa contelui Mercy, canalul Bega devine navigabil
pe o lungime de 114 kilometri, iar in 1752 se mentioneaza existenta
Portului Timisoara, in cartierul Iosefin. Cantitatea de marfuri
transportata pe Bega era la vremea respectiva, de 20.000 tone.
Mult
mai tarziu, in 1869, se infiinteaza si primele curse de pasageri pe
Bega. Timișoara devine astfel primul oras de pe teritoriul actual al
Romaniei care utilizeaza acest mijloc de transport in comun.
Anii
au trecut, iar apogeul a fost atins in perioada 1937 - 1938, cand
volumul de mărfuri transportate pe Bega ajunge la un maxim de 250.000
tone/an. Cu timpul, canalul navigabil a cazut in uitare si nepasarea
autoritatilor a facut ca in ultimii ani, prea putine vapoare sa mai
poata strabate raul din cauza cantitatii enorme de aluviuni.
De-abia la sfarsitul anului 2008, au inceput lucrarile de dragare si ecologizare a Canalului Bega, iar in momentul de fata o parte din canal este din nou navigabil.
De-abia la sfarsitul anului 2008, au inceput lucrarile de dragare si ecologizare a Canalului Bega, iar in momentul de fata o parte din canal este din nou navigabil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu