23.01.2014

Prima concluzie in cazul accidentului din Apuseni. Antena folosita pentru semnalul prin satelit nu a fost de gasit :

epava"De la voluntari, la ministri, toti cei care au legatura cu tragedia din muntii Apuseni, vor fi audiati", sustin procurorii. Acestia au inceput sa cerceteze accidentul, dar si felul in care s-au desfasurat cautarile.
Intre timp, investigatorii au terminat evacuarea epavei din padure. "Am apelat la sateni pentru ca se pricep de minune la asta", a fost explicatia lor. Doua ipoteze, sunt luate in calcul pentru accident: eroare de pilotaj sau defectiuni tehnice.
Pana tarziu in noapte au muncit satenii din zona pentru a-i ajuta pe cei doi experti CIAS sa recupereze epava, dar si ce a mai ramas din avion.
Intr-un final, totul a fost incarcat si pregatit pentru a fi transportat la Bucuresti.
"Cu putin timp in urma a fost scos din padure si trenul de aterizare, iar acum vreau sa va arat ce a mai ramas din bordul aeronavei, se poate vedea forta impactului, toate instrumentele de zbor si manetele au fost indoite, de altfel tot bordul a fost contorsionat", a relatat Paul Angelescu, corespondent PRO TV.
Investigatorii spun ca au luat mai intai toate probele importante pe care le-au depozitat intr-un loc sigur. Mai exact, probe din carburant si sistemul de avertizare a avionului. In plus, au facut poze care ii vor ajuta in ancheta. Apoi i-au rugat pe sateni sa-i ajute.
 
"Jandarmii au fost acolo. Taranii s-au descurcat mai bine de parca au mai facut treaba asta", sustine Sorin Cimpoieru, expert CIAS.
Aseara, pe intuneric, in timp ce satenii scoteau epava din padure, cativa angajati ai agentiei de cadastru au descins in zona pentru a stabil exact pe teritoriul carui judet a cazut avionul. Masuratorile au aratat ca avionul s-a prabusi in judetul Cluj, la 300 de metri de granita cu Alba.
Potrivit legii, Centrul de Investigare si Analiza, CIAS, nu are nicio atributie in cautarea aeronavei si salvarea victimelor. Aceasta institutie se ocupa doar de stabilirea cauzelor care a dus la accident. In mod ideal, in operatia de recuperare a epavei trebuia implicat un elicopter, spune fostul director al Aviatiei Civile, Sorin Stoicescu.
"Un elicopter de mare putere, cu un sistem de macarale si ancrosare, care prelua epava si o ducea intr-un loc accesibil. Nu am ce sa reprosez in saracia noastra", spune Sorin Stoicescu, fost director al Aviatiei Civile.
O prima concluzie a celor doi investigatori este ca antena pozitionata pe partea dreapta a avionului, care emite un semnal pentru a fi captat de satelit, disparuse. Cel mai probabil, s-a rupt la impact, spun surse apropiate anchetei.
In acest moment sunt luate in calcul doua cauze ale producerii accidentului: eroarea de pilotaj sau defectiuni tehnice ale aparatului. In paralel se desfasoara si investigatia procurorilor, care anunta ca ii vor audia pe toti cei care au fost implicati in accident, de la salvatorii voluntari, pana la... ministri.
"Vom vedea daca exista niste persoane care prin conduita lor si-au incalcat atributiile de serviciu. Toate persoanele care au avut vreun contact cu ce s-a intamplat acolo. Vor avea atributiile de serviciu verificate", sustine Augustin Lazar, procurorul general al Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia.
Primul a fost audiat doctorul Radu Zamfir, care a discutat cu procurorii la Cluj. Ancheta Centrului de Investigatii si Analiza ar putea dura 12 luni. Astazi, pe site-ul acestei institutii inca aparea faptul ca in urma tragediei din Muntii Apuseni au fost 7 raniti si nicio persoana moarta. La cateva dupa ce institutia a fost anuntata de eroare, informatia a fost modificata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu