Retailerii de modă
C&A, Inditex şi New Look merg după modelul testat anul trecut, acela
al expansiunii rapide, şi au plănuite încă din primăvară peste zece
deschideri de magazine în mai multe oraşe din ţară, ocolind capitala,
deja cucerită în anii anteriori.
Retailerul
olandez C&A, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de modă
din Europa, are plănuite în primăvară patru deschideri de magazine. "În
funcţie de ofertele de pe piaţă dorim să ne extindem în continuare. Cu
siguranţă că vom deschide cel puţin patru magazine în primăvară în oraşe
precum Braşov, Brăila şi Iaşi", spune Cristian Codrea, district manager
al C&A România.
"Toate
oraşele cu cel puţin 100.000 de locuitori sunt interesante pentru noi",
a mai precizat Cristian Codrea. El mai spune că toate magazinele
C&A au acelaşi concept "Family Store", aşadar suprafeţele trebuie să
aibă o anumită mărime, altfel nu pot fi oferite produse pentru întreaga
familie. Suprafaţa medie a magazinelor C&A este de circa 1.200 de
metri pătraţi.
Retailerul
olandez a deschis până în prezent magazine doar în centrele comerciale,
însă nu exclude pe viitor deschiderea de magazine în zone stradale,
dacă se va contura acest tip de comerţ în România.
"Personal
cred că este posibil să se contureze comerţul stradal în România, dar
în momentul de faţă nu există infrastructura necesară". La întrebarea
dacă are centrul istoric potenţial în acest sens, el a răspuns "pe
viitor de ce nu". Adidas a fost anul trecut primul mare retailer de modă
care şi-a făcut curaj să intre în centrul vechi.
Inditex la Craiova
Nici
cel mai mare retailer de pe piaţa locală, grupul spaniol Inditex,
prezent pe piaţa locală cu şapte dintre cele opt branduri proprii (Zara,
Zara Home, Bershka, Stradi varius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo
Dutti) nu a intrat încă în această zonă din Capitală, populată în
principal de restaurante. Dintr-un total de 72 de ma gazine deschise pe
piaţa locală doar unul singur este întro zonă stradală, în Piteşti.
"Anul
acesta, pe 7 martie vom deschide un magazin stradal într-o clădire
istorică din Sibiu. Tot în această primăvară vom mai deschide în centrul
comercial Electroputere Parc din Craiova magazine Zara, Bershka,
Stradivarius şi Pull&Bear", spune Mihai Cioltea, directorul de
expansiune al retailerului spaniol.
New Look la Iaşi, Craiova şi Oradea
Un
alt retailer care va miza pe expansiune în această primăvară este New
Look, intrat pe piaţa locală în 2011. Grecii de la Fourlis Group, care
deţin în România franciza magazinelor Intersport prin intermediul
subsidiarei Genco Trade, au adus pe piaţă şi retailerul britanic New
Look. Anul trecut au fost deschise patru magazine în Afi Palace
Cotroceni şi Băneasa Shopping City în Bucureşti, Maritimo Shopping
Center în Constanţa şi Polus Center în Cluj.
"În
această primăvară vom inaugura trei noi magazine în Iaşi, Craiova şi
Oradea. Suntem în tratative pentru alte locaţii, dar le vom anunţa când
discuţiile vor fi finalizate", spune Ionas Ignatios, country manager
Genco Trade România&Bulgaria.
La
fel ca şi cei mai mulţi retaileri de modă, New Look deschide magazine
în centre comerciale. "Nu excludem din planurile noastre de expansiune
deschiderea de magazine stradale, dar nu avem nimic planificat", adaugă
Ignatios. El mai spune că în ultimii ani nivelul chiriilor a scăzut. În
mallurile de succes chiriile au scăzut cu mai puţin decât media, "dar
este clar că astăzi proprietarii au înteles că este bine să aibă
chiriaşi branduri puternice şi companii serioase, care, de asemenea,
atrag mai mulţi clienţi în mall şi ajută mallul să fie mai competitiv".
În centrele comerciale pentru retailerii mari chiriile sunt stabilite ca
procent din vânzări.
El
spune că în ultimele 5 luni - din momentul deschiderii primului magazin
- în fiecare zi sute de clienţi intră şi cumpară produse din magazinele
New Look. El nu oferă însă date exacte. "Bineînteles că magazinele din
Bucureşti înregistrează cel mai mare număr de oameni care intră şi
cumpară din magazine".
Clienţii
New Look cumpară în special haine, dar şi pantofi şi accesorii. Fiecare
cumpărător iese din magazin cu 1,5 - 2 produse în medie.
Trei pentru 200 mil. euro
Niciunul
dintre reprezentanţii celor trei retaileri nu a dorit să ofere date
despre cifra de afaceri pe 2011, însă potrivit estimărilor ZF businessul
cumulat al celor trei se ridică la circa 200 de milioane de euro.
Retailul
de modă românesc este evaluat de compania de cercetare de piaţă
Euromonitor Internaţional la circa 1,9 mld. euro în 2010, respectiv 7,5
euro pe lună per capita, potrivit calculelor ZF. Euromonitor estimează
însă că românii vor cheltui tot mai mult pe haine în viitorul apropiat,
astfel încât piaţa va ajunge la 2,9 mld. euro în 2015 şi la 4,2 mld.
euro în 2020.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu