Dupa doua generatii in care a evitat un duel direct cu BMW Serie 1 si
Audi A3, Mercedes a hotarat sa arate ce poate. Initial, am crezut ca va
lupta cu o sabie ascutita – vezi designul lui A-Class Concept, solul
noului A-Klasse –, dar, acum, aflam ca arsenalul include si un ciocan
cat toate zilele…
Cand spui “hot-hatch”, te gandesti la o masina de familie cu personalitate dubla (a doua fiind, evident, cea a unui model sport veritabil); ei bine, situatia nu va mai fi prea mult asa.
Vezi tu, motoarele
puternice devin din ce in ce mai mici si mai eficiente, iar asta
inseamna ca pot fi montate sub capotele automobilelor compacte. Punand
la socoteala si tractiunea integrala, rezulta ca
trebuie sa ne pregatim de nasterea unei noi specii de monstrii mecanici,
capabili sa accelereze spre viteze interzise mai repede decat vor putea
copii sa tipe de pe locurile din spate.
Pana mai ieri, credeam ca Audi RS3 este un caz izolat, insa iata ca Mercedes, potrivit surselor Autocar, pregateste ceva inca si mai bestial. La propriu.
Cel mai rapid A-Klasse, caci despre el este vorba, va debuta oficial la Salonul Auto de la Paris, iar, in compartimentul din spatele farurilor, va ascunde un motor cu totul si cu totul special.
Construit impreuna cu HPE (divizia AMG specializata in motoare de inalta performanta), el va fi, practic, o versiune aparte a propulsorului M274, urmand a dezvolta mai multi cai decat unitatea lui Audi RS3. Cel putin, asta e dorinta boss-ului AMG, Ola Kallenius, care vrea neaparat ca A25 AMG sa fie superior atat mega-hatch-ului din Ingolstadt, cat si viitorului BMW M135i (acesta, din cate se pare, va utiliza un “sase-in-linie” de trei litri si 320 CP).
Pentru ca lucrurile sa ramana sub
control – in defintiv, masina va fi cumparata de soferi obisnuiti –,
bolidul Mercedes va oferi si tractiune integrala, astfel ca ne putem
astepta inclusiv la sprinturi demne de o sportiva pur-sange.
Din pacate, probabil ca si pretul va fi demn de o sportiva pur-sange…

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu