Fiecare dintre cei peste 900 de milioane de utilizatori al reţelei de
socializare Facebook valorează, în medie, anual, pentru compania condusă
de către tânărul antreprenor, în vârstă de 28 de ani, Mark Zuckerberg
circa 4,84 dolari, informează CNN.
Reprezentanţii Facebook susţin că circa 85% dintre veniturile companiei
vin din promovarea reclamelor, conform unor documente făcute publice cu
ocazia ofertei sale de listare la bursă. Restul de 15% vin din plăţile
făcute în cadrul aplicaţiilor care rulează pe reţeaua de socializare,
dintre care 12% provin dintr-o singură sursă, Zynga, compania care
realizează jocuri foarte populare în rândul utilizatorilor, cum ar fi
"Farm Ville", "Hidden Chronicles" sau "Zynga Poker".
Cum le uşurează Facebook munca publicitarilor
"Lucrul deosebit al acestor oameni este acurateţea cu care ei îi pot
ajuta pe publicitari şi pe cei care lucrează în marketing să înţeleagă
pe cine obţin", a declarat Arvind Bhatia, analist al Sterne Agee
Financial Services. "Pe Facebook, informaţiile tale sunt autentice; ei
au capacitatea de a face practic reclamele şi, experienţa ta, mai
relevante. Cred că acest lucru este unic. Este fără precedent, iar
extinderea este de neegalat", a mai completat el.
Bhatia sugerează, de asemenea, că avantajul reţelei de socializare în
domeniul publicitar este construit pe baza serviciilor pe care ea le
oferă. Cu cât utilizatorii interacţionează mai mult cu aceasta, ei îşi
creează gradual o imagine din ce în ce mai clară a propriilor persoane.
Acest lucru permite plasarea unor produse în faţa persoanelor care ar
putea fi, cel mai probabil, interesate de ele.

Fiecare utilizator Facebook valorează 4,84 dolari. (FOTO:Karen Bleier/Mediafax Foto/AFP)
Dacă o femeie care a declarat că oraşul său natal este, de exemplu, New
Orleans îşi schimbă statusul relaţiei din "singură" în "logodită",
reprezentanţii Facebook vor face în aşa fel încât reclamele care vor
apărea pe profilul ei vor fi unele relevante, cum ar fi unele pentru un
retailer care se ocupă cu comercializarea de obiecte de nuntă sau pentru
o firmă de catering. Dacă ea adaugă, de asemenea, pe profilul său
informaţii conform cărora ar fi terminat masterul la Universitatea
Loyola, SUA, şi dacă ea dă "Like" paginilor unor companii precum Saks
Fifth Avenue şi Mercedes Benz, reprezentanţii Facebook pot aprecia cât
de mult este dispusă să cheltuiască şi în felul acesta pot să afişeze
diferite reclame bazându-se pe aceste informaţii.
"Cu cei 901 milioane de membri, Facebook este cel mai mare spaţiu de
înţelegere al consumatorilor şi de înţelegere a intereselor lor de
achiziţie", susţine Jan Rezab, director executiv al Socialbankers, o
companie care oferă analize în domeniul social-media. "Înainte să apară
Facebook, cei care lucrau în marketing se bazau pe chestionare online
sau pe focus grupuri pentru a determina interesele consumatorilor. Acum
ei au posibilitatea de a ajunge la consumator direct pe pagina de
Facebook", a mai completat specialistul.
Utilizatorii Facebook îşi influenţează "prietenii" în achiziţionarea de produse şi servicii
Un utilizator obişnuit al reţelei de socializare are, în medie, 229 de
"prieteni". Atunci când el dă "Like" reclamei unui produs sau reclamei
unei companii, acest lucru este folosit ca o asigurare a calităţii lui
pentru "prietenii" utilizatorului, pe care el îi cunoaşte. Se presupune
că ei ar avea, de asemenea, încredere în utilizatorul respectiv.
"Atunci când ridic mâna şi spun <<mie îmi plac covrigii Einstein
Bros. >> şi unul dintre prietenii mei vede acea reclamă, ei vor
vedea numele meu asociat acesteia", a explicat Dan Rose, vicepreşedinte
pentru parteneriate şi marketing al platformei, discutând despre modul
în care funcţionează promovarea diferitelor produse pe reţeaua de
socializare.

Servere ale companiei Facebook. (FOTO: Rainier Ehrhardt/Mediafax Foto/AFP)
"Am aflat că atunci când numele prietenilor mei apar lângă o reclamă,
sunt cu peste 60% mai dispus să îmi amintesc acea reclamă şi sunt de
patru ori mai dispus să achiziţionez produsul respectiv", a mai explicat
el.
Ce greşesc companiile atunci când vor să se promoveze pe Facebook
Principala greşeală care apare în cazul strategiilor de promovare realizate
de către diferite companii prin intermediul platformai Facebook este
aceea că ele se bazează mai mult pe aspecte cantitative, cum ar fi
numărul de "Like-uri" pe care îl obţin, după cum a declarat, miercuri,
în cadrul evenimentului RoNewMedia, Alessandro Petrilli, CEEMEA client
partner la Global Marketing Solutions şi specialist în branduri
emergente şi în agenţii publicitare.
"Numărul de <<Like-uri>> reprezintă, în esenţă, audienţa
companiei. Apoi tu trebuie să îţi creezi un mod propriu de a comunica",
susţine el.
Petrilii a mai explicat, în cadrul aceluiaşi eveniment, că o companie
trebuie să îşi schimbe imaginea de cover cel mult o dată la fiecare
patru zile şi că nu trebuie să îşi modifice imaginea principală aflată
pe profilul de pe reţeaua de socializare.
El a mai dat, de asemenea, sfaturi privind numărul de postări pe care le
pot face reprezentanţii unei companii în fiecare zi, subliniind că un
singur mesaj afişat zilnic pe profil este de ajuns pentru o companie.
Specialistul a mai atras atenţia asupra faptului că intervalele orare la
care sunt realizate astfel de postări sunt deosebit de importante, dacă
se doreşte ca ele să ajungă la un anumit public ţintă ce ar putea fi
mai interesat de produsele şi de serviciile unei companii.
"Ads se adresează persoanelor care nu sunt deja fanii companiei, iar
sponsored stories sunt pentru a crea o legătură cu fanii şi cu prietenii
fanilor tăi. Când vreau să stâng mai multe <<Like-uri>> voi
folosi ads, iar când vreau să comunic cu audienţa voi folosi sponsored
stories", a mai explicat Petrilli pentru a lămuri problema diferitelor
unelte de promovare ce pot fi utilizate pe Facebook.
Cât va costa o acţiune Facebook
Reprezentanţii reţelei de socializare vor atrage până la 16 miliarde de dolari
prin derularea celei de-a treia cea mai mare ofertă publică iniţială în
istoria Statelor Unite ale Americii, ea fiind devansată în top doar de
către cele ale Visa şi General Motors.

O acţiune Facebook va costa între 34 şi 38 de dolari. (FOTO:Justin Sullivan/Mediafax Foto/AFP)
Cele 422 de milioane de acţiuni Facebook vor putea fi tranzacţionate pe
piaţa Nasdaq începând de vineri şi vor costa între 34 şi 38 de dolari pe
unitate. Oferta platformei este de 16 miliarde de dolari, cu 5 miliarde
de dolari mai mare faţă de cea iniţială, estimată în cadrul
prospectului valabil la începutul lunii mai.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu