Francezii au declarat încă de la început că le
este teamă de uzina Dacia de la Tanger pentru că ar putea să le
restrângă numărul de locuri. Și românii au privit cu rezervă noua
investiție din Maroc.
Începând din 9 februarie, uzina din Tanger a grupului
Renault, cea care va asambla în prima fază a dezvoltării modelul Lodgy
sub marca Dacia, a început, oficial, să producă. Capacitatea maximă de
producţie – 400.000 de unităţi - o depăşeşte pe cea a uzinei de la
Mioveni.
Fără prea multă vâlvă, săptămâna trecută a apărut un
film care prezintă, pe etape, modul în care africanii produc Dacia. Este
interesant de observat cât la sută din producția mașinii este asigurată
de sub-sistemele robotizate și cât este lucrat manual.
Astfel, sudura este făcută manual, dar vopsitoria precum și alte procese mai complicate sunt robotizate.
CE SCRIA CAPITAL în februarie despre această fabrică: Odată
pătrunși în incinta uzinei, am avut de trecut primul hop: telefoane,
computere sau camere video, totul trebuie lăsat la garderobă, iar
accesul la internet este restricționat atâta timp cât Majestatea Sa
vizitează uzina. După aproape două ore de așteptare și câteva zeci de
minute de protocol, jurnaliștii au putut, în sfârșit, transmite primele
informații despre „cea mai mare uzină de mașini din Africa și din lumea
arabă“.
2.500 de angajați asamblează 30 de vehicule pe zi,
însă producția va urca la aproape 400.000 de unități până în 2014.
Primul produs, Lodgy, va avea un frate, iar anunțata utilitară de mici
dimensiuni va fi declinată în două versiuni.
În total, fabrica
Renault va avea până la 6.000 de angajați și va genera încă 30.000 de
locuri de muncă în activități complementare. Într-un stat unde locurile
de muncă sunt extrem de greu de găsit, în ciuda avântului luat de
industrie în ultimii ani, o asemenea ofertă era greu de refuzat. În
schimb, conform ministrului marocan al industriei, Renault a primit
facilitățile pe care le poate primi orice investitor major. Acestea
includ, pe lângă o infrastructură aproape impecabilă, care include
autostrăzi, căi ferate și un port de mare capacitate - Tanger Med –
teren pus gratis la dispoziție și scutiri de taxe pe anumite perioade.
Pentru cunoscătorii de limbă franceză - Citiți și
Renault Tanger, une menace pour l'automobile française ?
VEZI ACUM CUM SE FABRICĂ O DACIE ÎN ROMÂNIA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu