Coreenii inregistreaza un profit record si isi consolideaza pozitia de lider pe piata telefoanelor inteligente
Samsung,
cel mai mare producator de televizoare si telefoane din lume, a
raportat pentru trimestrul al treilea profit record, peste asteptarile
analistilor, iar avansul puternic al vanzarilor gamei Galaxy a
consolidat pozitia de lider a grupului sud-coreen pe piata
smartphone-urilor in fata Apple.
Profitul
net in perioada de trei luni incheiata la 30 septembrie a urcat cu 91%,
la 6.560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), in timp ce analistii
anticipau 6,25 miliarde de woni.
Castigul
la divizia de telefoane mobile a avansat, dupa ce introducerea Galaxy S
III si Note II au ajutat grupul sa concureze mai bine cu Apple, un
client cheie al operatiunilor de componente, dar rival in procese legate
de patente pe patru continente.
Samsung
se va confrunta cu o piata mai dificila in perioada vanzarilor de
sarbatori, dupa ce si Apple si-a imbunatatit oferta de produse, prin
introducerea unui nou iPhone, a iPad mini si a unui nou iPad clasic. De
asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.
"Cifrele
pe partea de telefonie mobila au fost foarte solide. Confirma din nou
ca nu exista pe piata alt competitor pentru Samsung decat Apple", a
declarat Kim Young Chan, analist la Shinhan Investment Corp.
Concurenta
se va intensifica, probabil, in ultimele trei luni ale anului, in
contextul temerilor privind incetinirea economica, a avertizat Smsung.
Grupul se va concentra pe produse cu valoare ridicata si va incerca sa
majoreze vanzarile de tablete, cu mai multe modele echipate cu stylus si
dispozitive mai ieftine.
Cel mai
mai mare producator de electronice de consum din Asia intentioneaza, de
asemenea, sa introduca noi televizoare cu tehnologii 3D si de navigare
pe internet, pentru a-si proteja afacerile de o scadere a cererii pentru
cipuri de memorie.
Vanzarile au
totalizat 52.180 miliarde de woni, aproape 20% din PIB al Coreei de Sud,
in urcare de la 41.270 miliarde de woni in aceeasi perioada a anului
trecut.
Samsung a livrat in trimestrul al treile un numar record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentand o cota de 31,3% din piata mondiala, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi dupa cota de piata, de 15%, aferenta celor 26,9 milioane de iPhone-uri vandute. Pe pozitia a treia se afla Research In Motion, producatorul Blackberry, cu 4,3%, ZTE China pe locul urmator cu 4,2%.
In trimestrul al doilea, Samsung a avut cota de piata de 32,6%, iar Apple de 16,9%, potrivit agentiei de presa Mediafax.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu