Facebook şi Google vor dispărea în următorii cinci sau opt ani,
crede revista Forbes. Deşi aceşti mamuţi ai internetului nu vor da
faliment, în câţiva ani vor aparţine de domeniul trecutului. Principalul
motiv este evoluţia Internetului. „Se pare că, în spaţiul cibernetic,
rezistenţa în timp a unei companii este în relaţie directă cu perioada
în care s-a născut firma", scrie Eric Jackson pentru Forbes. Acesta
subliniază că în lumea Internetului au fost trei generaţii: Web 1.0, era
companiilor fondate între 1994 şi 2001 - Netscape, Yahoo!, AOL, Google,
Amazon şi eBay-, apoi Web 2.0, companiile fondate între 2002 şi 2009,
respectiv Facebook, LinkedIn şi Groupon, iar cea de-a treia „eră", cea
din 2010 încoace, cea a telefoanelor mobile.
S-a observat că, odată cu trecerea la o nouă generaţie, cea din
urmă n-a putut ţine pasul şi nu s-a putut adapta schimbărilor. Odată cu
apariţia companiilor Web 2.0, s-a observat că acestea s-au îndreptat
spre dimensiunea socială a interacţiunilor online. Astfel, MySpace a pus
bazele unei reţele pentru pasionaţii de muzică, Facebook a „racolat"
studenţii, iar LinkedIn s-a dedicat relaţiilor dintre oamenii de
afaceri. Alte reţele mai puţin cunoscute în România, precum Digg, Reddit
şi StumbleUpon, au demonstrat cum utilizatorii pot genera conţinut şi
cum acest lucru poate creşte valorea unei comunităţi online.
Companiile din „era" Web 1.0 n-au putut înţelege dimensiunea
socială pe care se punea accent în Web 2.0 şi nu prea au reuşit să se
adapteze.
După 2010 au apărut companiile sociale care şi-au îndreptat atenţia
spre „telefoanele inteligente" (smartphone-uri) şi astfel a luat
naştere o nouă generaţie: cea mobilă. Aceste companii prezic că în
câţiva ani oamenii vor folosi aplicaţiile de pe telefoanele lor mobile
în locul site-urilor. Probabil, cel mai bun exemplu este Instagram, o
companie achiziţionată de curând de Facebook.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu