Profitul net in perioada de trei luni incheiata la 30 septembrie a
urcat cu 91%, la 6.560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), in timp
ce analistii anticipau 6,25 miliarde de woni, scrie Mediafax.
Castigul la divizia de telefoane mobile a avansat, dupa ce introducerea Galaxy S III si Note II au ajutat grupul sa concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operatiunilor de componente, dar rival in procese legate de patente pe patru continente.
Samsung se va confrunta cu o piata mai dificila in perioada vanzarilor de sarbatori, dupa ce si Apple si-a imbunatatit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a iPad mini si a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.
Concurenta se va intensifica, probabil, in ultimele trei luni ale
anului, in contextul temerilor privind incetinirea economica, a
avertizat Smsung. Grupul se va concentra pe produse cu
valoare ridicata si va incerca sa majoreze vanzarile de tablete, cu mai
multe modele echipate cu stylus si dispozitive mai ieftine.
Cel mai mai mare producator de electronice de consum din Asia
intentioneaza, de asemenea, sa introduca noi televizoare cu tehnologii
3D si de navigare pe internet, pentru a-si proteja afacerile de o
scadere a cererii pentru cipuri de memorie.
Vanzarile au totalizat 52.180 miliarde de woni, aproape 20% din PIB al
Coreei de Sud, in urcare de la 41.270 miliarde de woni in aceeasi
perioada a anului trecut.
Samsung a livrat in trimestrul al treilae un numar
record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentand o cota de 31,3%
din piata mondiala, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi dupa cota de piata, de 15%, aferenta celor 26,9 milioane de iPhone-uri vandute. Pe pozitia a treia se afla Research In Motion, producatorul Blackberry, cu 4,3%, ZTE China pe locul urmator cu 4,2%. In trimestrul al doilea, Samsung a avut cota de piata de 32,6%, iar Apple de 16,9%.
Apple raporteaza profit in crestere, dar sub asteptarile Wall Street
Apple a raportat profit in crestere, dar sub
asteptarile Wall Street si estimari pentru perioada urmatoare de
asemenea mai slabe decat anticipau analistii, la scurt timp dupa ce a
lansat noul iPad mini, potrivit CNBC. Ca urmare, actiunile au inchis in
scadere cu 1,2%.
Profitul net a crescut in trimestrul al patrulea al anului fiscal la
8,2 miliarde de dolari, sau 8,67 dolari pe actiune, de la 6,6 miliarde
de dolari, 7,05 dolari pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.
Veniturile au avansat cu 27%, de la 28,27 miliarde de dolari la 36
miliarde de dolari.
Analistii consultati de Reuters
se asteptau ca Apple sa raporteze profit pe actiune, excluzand unele
elemente exceptionale, de 8,75 dolari, la venituri de 35,8 miliarde de
dolari.
Rezultatele vin inainte de startul vanzarilor din sezonul sarbatorilor,
cand concurenta dintre producatorii de smartphone-uri si tablete atinge
cote maxime. Apple a lansat in ultimele luni un nou iPhone si tablete iPad pentru a lupta impotriva Amazon si a dispozitivelor care folosesc sistemul de operare Android al Google.
Pentru primul trimetru al anului fiscal urmator, Apple
se asteapta la profit de 11,75 dolari pe actiune si venituri de 52 de
miliarde de dolari. Analistii anticipau profit de 15,43 dolari pe titlu
si venituri de 55 miliarde de dolari.
Compania a livrat 26,9 milioane de iPhone-uri in
trimestrul al patrulea, usor peste asteptarile Wall Street, in timp ce
vanzarile de iPad-uri, la 14 milioane de unitati, s-au situat mult sub
estimari.
De la lansarea iPhone 5, cu cateva zile inainte de incheierea trimestrului al patrulea, actiunile Apple
au pierdut peste 13% fata de maximul record de 705 dolari pe titlu.
Dupa anuntarea rezultatelor, actiunile au scazut pentru scurt timp sub
600 de dolari, pentru prima data dupa 30 iulie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu